Generator controller and control device communication device for motor vehicle`s on-board power supply, has interface sending bit serial signals, and control line, by which modulated signals are send from device to controller to control it

The device has a controller that is electrically connected with a control device (2) by electrical lines. One of the electrical line is designed as bit synchronous interface for transmitting bit serial signals. Another line is designed as a control line, by which digital or analog signals and pulse...

Ausführliche Beschreibung

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Bibliographische Detailangaben
Hauptverfasser: ZUBER, MANFRED, PFALLER, STEFAN, LEHNERT, STEVE, STERNER, QUIRIN, WINKLER, JOSEF, ACHHAMMER, SIEGFRIED, BARTUSCH, STEFAN
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
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Beschreibung
Zusammenfassung:The device has a controller that is electrically connected with a control device (2) by electrical lines. One of the electrical line is designed as bit synchronous interface for transmitting bit serial signals. Another line is designed as a control line, by which digital or analog signals and pulse width modulated signals and safety relevant data are transmitted from the control device to the controller for controlling the controller. The control line is unidirectional. An independent claim is also included for a method for communication between a generator controller for a voltage source with a variable output voltage and a control device in a motor vehicle. Die vorliegende Erfindung betrifft eine Vorrichtung zur Kommunikation zwischen einem Regler für eine Spannungsquelle mit variabler Ausgangsspannung und einem Steuergerät (2) in einem Kraftfahrzeug, wobei der Regler (11) mit dem Steuergerät (2) mittels einer ersten (3) und einer zweiten elektrischen Leitung (4) elektrisch verbunden ist, und wobei die erste elektrische Leitung (3) zum Übertragen bitserieller Signale ausgebildet ist. Die zweite elektrische Leitung (4) ist als Steuerleitung ausgebildet, über welche zumindest Signale zur dynamischen Steuerung des Reglers (11) von dem Steuergerät (2) an den Regler (11) übertragbar sind. Bevorzugt ist die Spannungsquelle ein Generator (1) und der Regler ein Generatorregler (11). Die Erfindung betrifft auch ein Verfahren zur Kommunikation zwischen einem derartigen Regler und einem Steuergerät in einem Kraftfahrzeug.