Hill-hold function for vehicle with automatic transmission unit or CVT-unit, comprises use of controlled reduction of efficiency

The hill-hold function integrated in a vehicle with an automatic transmission or a CVT-unit is automatically activated by a closed loop control system when an appropriate situation is recognized by a combination of sensors. The vehicle is additionally kept in a halted position by the aid of a contro...

Ausführliche Beschreibung

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Bibliographische Detailangaben
Hauptverfasser: HERBSTER, KAI-UWE, DEPREZ, FRANK
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
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Beschreibung
Zusammenfassung:The hill-hold function integrated in a vehicle with an automatic transmission or a CVT-unit is automatically activated by a closed loop control system when an appropriate situation is recognized by a combination of sensors. The vehicle is additionally kept in a halted position by the aid of a controlled reduction of the efficiency of the transmission unit, either caused by an increase of pressure blocking the drive train or by an intentional overriding action. Es wird eine Hill-Hold-Funktion für ein Fahrzeug, umfassend ein Automatgetriebe oder ein CVT-Getriebe vorgeschlagen, wobei eine Fahrsituation, in der eine Hill-Hold-Funktion erwünscht ist, erkannt wird und anschließend ein Übergang in die Hill-Hold-Funktion durch eine Übergangsfunktion eingeleitet wird und wobei die Hill-Hold-Funktion über einen geschlossenen Regelkreis realisiert wird, dessen Stellgröße das Getriebeabtriebsmoment oder das Getriebeantriebsmoment und dessen Regelgröße die Fahrzeugposition oder ein Fahrzeugstillstand ist, derart, dass das Fahrzeug auf eine Nullposition oder einen Fahrzeugstillstand eingeregelt wird.