Hydropneumatic suspension operating method for level control of rail vehicle, involves level control by changing gas quantity in gas filled part of storage by unit and suspension unit contains working fluid

The method involves level control by changing the gas quantity in the gas filled part (GAT) of the storage by a unit. A suspension unit contains a working fluid and the suspension unit (FEB) is connected with the storage filled with the fluid and a gas filled unit. An independent claim is included f...

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Hauptverfasser: TEICHMANN, MARTIN, WALTENSDORFER, HERWIG
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
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Beschreibung
Zusammenfassung:The method involves level control by changing the gas quantity in the gas filled part (GAT) of the storage by a unit. A suspension unit contains a working fluid and the suspension unit (FEB) is connected with the storage filled with the fluid and a gas filled unit. An independent claim is included for the hydropneumatic suspension has a suspension unit with a working fluid. Ein Verfahren zum Betrieb einer hydropneumatischen Federung (FED) zur Niveauregulierung eines Schienenfahrzeugs (SCH) mit einem eine Arbeitsflüssigkeit enthaltenden Federbein (FEB) und einem mit dem Federbein (FEB) verbundenen Speicher (SPE) mit einem flüssigkeitsgefüllten (FGT) und einem gasgefüllten Teil (GAT), wobei die Niveauregulierung durch Veränderung der Gasmasse in dem gasgefüllten Teil (GAT) des Speichers (SPE) erfolgt.