Variable output swashplate refrigerant compressor has sections constructed in part on one side of drive shaft and in part on corresponding side of drive plate and together form section to support load in radial direction

The variable output swashplate compressor includes a center shaft (32) for the mounting of a drive plate (15) and swashplate (19), and a rotation locking mechanism to prevent rotation of the swashplate. Sections which inter-engage so that they reduce a load in the radial direction, which is supporte...

Ausführliche Beschreibung

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Bibliographische Detailangaben
Hauptverfasser: TAKEMOTO, TSUYOSHI, TAKAHASHI, TAKUTOU, MATSUDA, MIKIO, KAWANO, SHIGERU, INOUE, TAKASHI, KIMURA, NARUHIDE, OOKUMA, TOORU
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
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Beschreibung
Zusammenfassung:The variable output swashplate compressor includes a center shaft (32) for the mounting of a drive plate (15) and swashplate (19), and a rotation locking mechanism to prevent rotation of the swashplate. Sections which inter-engage so that they reduce a load in the radial direction, which is supported by the center shaft in at least in one operating state which provides maximum output capacity, are constructed in part on one side of the drive shaft (8) and in part on the corresponding side of the drive plate, and the sections together form a load supporting section to support the load in the radial direction. Bei einer Konstruktion, bei der eine freitragende Antriebswelle (8) mit einer Antriebsplatte (15) durch einen Verbindungsmechanismus (57) verbunden ist und eine Taumelscheibe (19), die sich relativ zur Antriebswelle (8) drehen kann, durch einen Drehsperrmechanismus (56) mit einem Universalgelenk (37) mit einer Mittelwelle (32) verbunden ist, wirkt eine Last in einer radialen Richtung als eine Komponente einer Kompressionsreaktion auf den Drehsperrmechanismus (56). In der Erfindung ist ein spezieller Lastabfangabschnitt (58), der Vorstände (53) und (55) und eine schräge Fläche (54) enthält, die miteinander in Eingriff stehen können, zwischen die Antriebswelle (8) und die Antriebsplatte (15) gesetzt und darf nahe eines Betriebsbereichs in Eingriff gelangen, der eine maximale Ausgbekapazität vorsieht, sodass die Antriebswelle (8) die Last in der radialen Richtung halten kann.