Rotation reduction device for engine has connection between front and rear parts releasable at defined load to prevent further displacement of rear part

The rotation reduction device is for an engine (9) in the front structure (2) of a motor vehicle (1) in the event of offset frontal impact. The drive unit includes a front part (5) and a flange to rear part (6), which at least partly enters the tunnel region (8) of the vehicle under the impact. The...

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Hauptverfasser: SCHNABEL, ALFRED, RUF, JOCHEN, SCHON, UWE
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
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Beschreibung
Zusammenfassung:The rotation reduction device is for an engine (9) in the front structure (2) of a motor vehicle (1) in the event of offset frontal impact. The drive unit includes a front part (5) and a flange to rear part (6), which at least partly enters the tunnel region (8) of the vehicle under the impact. The connection between the front and rear parts is releasable at the defined load, to prevent further displacement of the rear part. Die Erfindung betrifft eine Vorrichtung zur Reduktion der Drehung eines Antriebsaggregats (9) im Vorbau (2) eines Kraftfahrzeugs (1) bei einem versetzten Frontalaufprall, wobei das Antriebsaggregat (9) eine vordere Einheit (5) und eine angeflanschte hintere Einheit (6) umfasst. Die hintere Einheit (6) taucht bei einem Aufprall in einen längs ausgerichteten Tunnelbereich (8) des Kraftfahrzeugs (1) zumindest teilweise ein. Um die Eignung für einen versetzten Frontalaufprall zu erhöhen, wird vorgeschlagen, dass die Verbindung zwischen der vorderen und der hinteren Einheit bei einer definierten Belastungsstärke auflösbar ist, um eine weitere Verschiebung der hinteren Einheit (6) in den Tunnelbereich (8) zu ermöglichen.