Multicylinder internal combustion engine has crank case upper part and crank case lower part in which bearing blocks are formed for seating crankshaft whereby individual oil suction chambers are formed in crank case lower part
Multicylinder internal combustion engine has crank case upper part (2) and crank case lower part (4) in which bearing blocks (12) are formed for seating a crankshaft (10). Individual oil suction chambers (14a-14d) are formed in crank case lower part and each is assigned an oil suction pump (22a-22d)...
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Hauptverfasser: | , |
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Format: | Patent |
Sprache: | eng ; ger |
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Zusammenfassung: | Multicylinder internal combustion engine has crank case upper part (2) and crank case lower part (4) in which bearing blocks (12) are formed for seating a crankshaft (10). Individual oil suction chambers (14a-14d) are formed in crank case lower part and each is assigned an oil suction pump (22a-22d) and are integrated with the crank case lower part.
Die Erfindung betrifft eine mehrzylindrige Brennkraftmaschine mit einem Kurbelgehäuseober- und -unterteil (2, 4), in denen Lagerstühle (12) für die Aufnahme einer Kurbelwelle (10) ausgebildet sind. DOLLAR A Es wird vorgeschlagen, dass im Kurbelgehäuseunterteil (2) einzelne Ölabsaugräume (14a bis 14d) ausgebildet sind, denen jeweils eine im Kurbelgehäuseunterteil (2) integrierte Ölabsaugpumpe (22a bis 22d) zugeordnet ist. |
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