Double clutch for double clutch transmission has brought on the region of clutch housing divided into two regions by dividing device
The double clutch device (12) for a double clutch transmission (10) has two friction clutches (38, 42) connectable to the drive engine (22) and two transmissions (16, 18). The clutch housing (30), containing the fluid (49) to operate the friction clutches, is divided into first and second regions (5...
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Format: | Patent |
Sprache: | eng ; ger |
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Zusammenfassung: | The double clutch device (12) for a double clutch transmission (10) has two friction clutches (38, 42) connectable to the drive engine (22) and two transmissions (16, 18). The clutch housing (30), containing the fluid (49) to operate the friction clutches, is divided into first and second regions (52, 54), open at the top, by a dividing device (50).
Die Erfindung betrifft eine Doppelkupplungsanordnung (12) für ein Doppelkupplungsgetriebe (10) mit einer Reibkupplungsanordnung (38, 42), die eine erste und eine zweite Reibkupplung (38, 42) aufweist, die eingangsseitig mit einem Antriebsmotor (22) und ausgangsseitig mit einem ersten bzw. einem zweiten Teilgetriebe (16, 18) des Doppelkupplungsgetriebes (10) verbindbar sind, und mit einem Kupplungsgehäuse (30), in dem die Reibkupplungsanordnung (38, 42) gelagert ist, wobei in dem Kupplungsgehäuse (30) Fluid (49) zum Betrieb der Reibkupplungsanordnung (38, 42) aufgenommen ist. DOLLAR A Dabei ist der Bodenbereich des Kupplungsgehäuses (30) durch eine Trennanordnung (50) in einen ersten Bereich (52) und einen zweiten Bereich (54) unterteilt, wobei die Bereiche (52, 54) nach oben hin offen sind. |
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