Hinge fitting for front hood of passenger car, has hinge side fixing point that moves on circular path around catch side fixing point, during sudden rising of front hood, and captivation unit determining position of hinge support

The fitting has a lifting unit that shifts a hinge support (12) to a distant position from a console, when the lifting unit is displaced from a normal usage position. A hinge side fixing point (3) moves on a circular path around a catch side fixing point, during sudden rising of a front hood. A capt...

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Bibliographische Detailangaben
Hauptverfasser: KLUETING, BERND, WARMKE, WERNER
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
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Beschreibung
Zusammenfassung:The fitting has a lifting unit that shifts a hinge support (12) to a distant position from a console, when the lifting unit is displaced from a normal usage position. A hinge side fixing point (3) moves on a circular path around a catch side fixing point, during sudden rising of a front hood. A captivation unit determines the position of the support through movement paths of the lifting unit and the fixing point (3). An independent claim is also included for a holding arrangement for holding an actuating unit in a pre-stressed spring unloading - standby position. Die Erfindung betrifft eine Scharnieranordnung (1) für eine aufschwenkbare Klappe an einem Kraftfahrzeug, insbesondere für eine Motorhaube, mit einem an der Klappe anzuschlagenden ersten Scharnierteil (2) und einem an der Karosserie anzuschlagenden zweiten Scharnierteil (3), wobei das zweite Scharnierteil (3) durch Entladen eines Kraftspeichers (4) von einer Grundstellung in eine angehobene Stellung vom ersten Scharnierteil (2) beabstandbar ist und der Kraftspeicher (4) auf eine Hubführung wirkt, die an ihrem Kopf (10) ein Gelenk (11) aufweist, wobei der Kopf (10) beim Entladen angehoben wird und das erste Scharnierteil (2) am Gelenk (11) des Kopfes anscharniert ist; hinsichtlich der Vereinfachung des Aufbaus der Scharnieranordnung wird vorgeschlagen, dass der in der Grundstellung am zweiten Scharnierteil (3) lagefixierte Kopf (10) den Drehpunkt eines Eingelenkscharniers bildet.