Zweitaktmotor
Zweitaktmotor mit einem Zylinder (2), in dem ein Brennraum (3) ausgebildet ist, der von einem auf- und abgehenden Kolben (5) begrenzt ist, mit einem Luftkanal (8) zur Zufuhr von kraftstofffreier Verbrennungsluft und mit einem Gemischkanal (21) zur Zufuhr von Kraftstoff/Luft-Gemisch, wobei der Luftka...
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Format: | Patent |
Sprache: | ger |
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Zusammenfassung: | Zweitaktmotor mit einem Zylinder (2), in dem ein Brennraum (3) ausgebildet ist, der von einem auf- und abgehenden Kolben (5) begrenzt ist, mit einem Luftkanal (8) zur Zufuhr von kraftstofffreier Verbrennungsluft und mit einem Gemischkanal (21) zur Zufuhr von Kraftstoff/Luft-Gemisch, wobei der Luftkanal (8) und der Gemischkanal (21) den Zylinder (2) mit einem Luftfilter (41) verbinden und wobei ein Abschnitt des Luftkanals (8) und ein Abschnitt des Gemischkanals (21) in einem gemeinsamen Bauteil geführt sind, dadurch gekennzeichnet, daß eine Länge (a) des Gemischkanals (21) und eine Länge (b) des Luftkanals (8) so aufeinander abgestimmt sind, daß eine sich im Betrieb ausbildende Druckwelle (30) im Luftkanal (8) gleichphasig zu einer sich im Gemischkanal (21) ausbildenden Druckwelle (29) schwingt.
A two-stroke engine includes an air channel for supplying substantially fuel-free combustion air and a mixture channel for supplying an air/fuel mixture. The air channel and the mixture channel connect the cylinder of the two-stroke engine to an air filter. A section of the mixture channel and a section of the air channel are guided in a common component. In order to prevent induction of mixture into the air channel, the length (a) of the mixture channel and the length (b) of the air channel are so matched to each other that the pressure wave in the air channel, which forms during operation, oscillates in phase with the pressure wave formed in the mixture channel. The length (a) of the mixture channel is matched to an optimal fuel induction via the fuel opening. A method for tuning the two-stroke engine provides that the length (a) of the mixture channel is matched to an optimal fuel discharge from the fuel opening in a first step and, in a second step, the length (b) of the air channel is so matched to the length (a) of the mixture channel that the pressure wave in the air channel and the pressure wave in the mixture channel oscillate in phase during operation of the two-stroke engine. |
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