Double clutch transmission for motor vehicle, has case that is partitioned into clutch case and transmission case, where hypoid oil is absorbed in transmission case for operation of multi-step transmission in transmission case

The transmission has a case that is partitioned into a clutch case (18) and a transmission case (20), where the case (18) accommodates a clutch assembly, and the case (20) accommodates a multi-step transmission. Automatic transmission fluid (ATF) oil (34) is absorbed in the case (18) for operation o...

Ausführliche Beschreibung

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Hauptverfasser: KRANICH, KLAUS, FLAIG, ARMIN
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
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Beschreibung
Zusammenfassung:The transmission has a case that is partitioned into a clutch case (18) and a transmission case (20), where the case (18) accommodates a clutch assembly, and the case (20) accommodates a multi-step transmission. Automatic transmission fluid (ATF) oil (34) is absorbed in the case (18) for operation of the assembly. Hypoid oil (44) is absorbed in the case (20) for operation of the multi-step transmission. Die Erfindung betrifft ein Doppelkupplungsgetriebe (10) für Kraftfahrzeuge, mit einer Kupplungsanordnung (22), die zwei nasslaufende Reibkupplungen (K1, K2) aufweist, einem Stufengetriebe (24) in Vorgelegebauweise, das zwei Teilgetriebe (1, 3, 5, 7; 2, 4, 6, R) aufweist, die jeweils einer der zwei Reibkupplungen (K1, K2) zugeordnet sind, und einem Gehäuse (16). Dabei ist das Gehäuse (16) in zwei gegeneinander abgedichtete Teilgehäuse (18, 20) unterteilt, von denen ein Kupplungsgehäuse (18) die Kupplungsanordnung (22) aufnimmt und von denen ein Getriebegehäuse (20) das Stufengetriebe (24) aufnimmt, wobei in dem Kupplungsgehäuse (18) ATF-Öl (34) zum Betrieb der Kupplunganordnung (22) aufgenommen ist und wobei in dem Getriebegehäuse (20) Hypoidöl (40) zum Betrieb des Stufengetriebes (24) aufgenommen ist.