Aluminum wrought alloy, for motor vehicle heat exchangers, has a structured formulation with manganese and copper and titanium and a maximum iron content to withstand corrosion
The aluminum wrought alloy, containing manganese and titanium and copper, includes preferably 0.4-0.6 wt/% manganese and 0.2-0.4 wt.% copper and a maximum iron content of 0.6 wt.%. The alloy can be extruded into tubes and hollow profiles, to be joined together by hard solder into heat exchanger comp...
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Format: | Patent |
Sprache: | eng ; ger |
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Zusammenfassung: | The aluminum wrought alloy, containing manganese and titanium and copper, includes preferably 0.4-0.6 wt/% manganese and 0.2-0.4 wt.% copper and a maximum iron content of 0.6 wt.%. The alloy can be extruded into tubes and hollow profiles, to be joined together by hard solder into heat exchanger components.
Die Erfindung betrifft eine Aluminiumlegierung, die eine sehr hohe Korrosionsbeständigkeit und gute Umformeigenschaften aufweist. Aus einer solchen Aluminiumlegierung lassen sich Wärmetauscherkomponenten herstellen, insbesondere Wärmetauscherhohlprofile oder Wärmetauscherrohre, die zusammen mit Sammlerrohren und Lamellen durch Hartlöten zu einem Wärmetauscher verbunden werden. Die Aluminiumlegierung weist folgende Zusammensetzung auf: DOLLAR A 0,2 bis 0,7 Gew.-% Mangan, DOLLAR A 0,15 bis 0,5 Gew.-% Kupfer, DOLLAR A 0,003 bis 0,01 Gew.-% Titan, DOLLAR A maximal 0,1 Gew.-% Eisen, DOLLAR A maximal 0,1 Gew.-% Silizium, DOLLAR A maximal 0,05 Gew.-% Zink, DOLLAR A maximal 0,01 Gew.-% Chrom, DOLLAR A maximal 0,01 Gew.-% Zirkonium, DOLLAR A maximal 0,15 Gew.-% unvermeidbare Verunreinigungen gesamt, DOLLAR A der Rest Aluminium. |
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