Submersible roll bar for convertible, comprising mechanism with clock spring for activation of roll bar in case of impact

The u-shaped roll bar is swivel mounted to the lateral border of the car body, accommodated behind the rear seats for storage and lifted by a mechanism (1) in case of an impact. The mechanism (1) is positioned at the outer ends of the bar and keeps the unit in a horizontal position by a toothed elem...

Ausführliche Beschreibung

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Bibliographische Detailangaben
Hauptverfasser: UNRUH, CARSTEN, SCHENK, BERNHARD, AMRHEIN, FRANK
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
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Beschreibung
Zusammenfassung:The u-shaped roll bar is swivel mounted to the lateral border of the car body, accommodated behind the rear seats for storage and lifted by a mechanism (1) in case of an impact. The mechanism (1) is positioned at the outer ends of the bar and keeps the unit in a horizontal position by a toothed element (8) engaging with the teeth of a detent (9) held in place by a spring (11). In case of a crash the locking unit (8, 9) is released by the forces of a clock spring (3) axially positioned at one of the lower ends of the roll bar. Die vorliegende Erfindung betrifft ein Kraftfahrzeug, insbesondere Cabriolet, mit einem im wesentlichen quer zur Fahrtrichtung angeordneten und an seinen beiden Längsenden drehbar am Fahrzeug gelagerten Überrollbügel (2), mit einer Antriebseinrichtung (1), die bei Auftreten einer kritischen Fahrsituation und/oder durch einen manuell ausgelösten Steuerimpuls aktivierbar ist und den Überrollbügel (2) von einer Ablagestellung in eine Schutzstellung antreibt. Erfindungswesentlich ist dabei, dass die Antriebseinrichtung (1) zumindest eine vorgespannte Drehfedervorrichtung (3) aufweist, welche in aktiviertem Zustand den Überrollbügel (2) in seine Schutzstellung aufrichtet/verdreht.