Fuel injecting valve for internal combustion engine has valve needle at valve seat surface with an anchor whereby anchor is placed axially at valve needle provided with damping element

Fuel injecting valve (1), into the combustion chamber of internal combustion engine, consists of a valve needle (3) placed at valve seat surface (6). Valve is also provided with an anchor (20) located axially to it. A spring element (33), made of elastomer, is employed for absorbing all the shocks w...

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1. Verfasser: KAMMERER, WERNER
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
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Beschreibung
Zusammenfassung:Fuel injecting valve (1), into the combustion chamber of internal combustion engine, consists of a valve needle (3) placed at valve seat surface (6). Valve is also provided with an anchor (20) located axially to it. A spring element (33), made of elastomer, is employed for absorbing all the shocks whereby valve needle is connected with the flange (34). Ein Brennstoffeinspritzventil (1), insbesondere zum direkten Einspritzen von Brennstoff in den Brennraum einer Brennkraftmaschine, umfaßt eine Ventilnadel (3), die mit einer Ventilsitzfläche (6) zu einem Dichtsitz zusammenwirkt, und einen an der Ventilnadel (3) angreifenden Anker (20). Der Anker (20) ist an der Ventilnadel (3) axial beweglich und wird von einem aus einem Elastomer bestehenden Dämpfungselement (33) gedämpft. Eine dem Dämpfungselement (33) zugewandte Fläche (39) des Flansches (34) ist gewölbt ausgebildet.