Manufacturing A-pillar of motor vehicle with varying cross-section involves forming at least one of its components of high strength steel into profile using flexible roller profiling

The motor vehicle A-pillar consists of at least two components that are joined together, of which at least one component consists of high strength steel. The method involves forming at least one of the components of high strength steel into a profile using flexible roller profiling. An independent c...

Ausführliche Beschreibung

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Bibliographische Detailangaben
Hauptverfasser: FUELLER, KARL-HEINZ, EGIDI, ALEXANDER
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
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Beschreibung
Zusammenfassung:The motor vehicle A-pillar consists of at least two components that are joined together, of which at least one component consists of high strength steel. The method involves forming at least one of the components of high strength steel into a profile using flexible roller profiling. An independent claim is also included for an A-pillar of a motor vehicle with a varying cross-section over its length. Die Anforderungen an die Werkstoffauswahl und deren Eigenschaften für die Herstellung von A-Säulen steigen ständig. Derartigen Anforderungen genügen z. B. höherfeste Stähle. Höherfeste Stähle können nur in geringem Umfang tiefgezogen werden. DOLLAR A Die Aufgabe der Erfindung besteht darin, eine A-Säule eines Kraftfahrzeuges aus höherfestem Stahl mit über der Länge veränderlichem Querschnitt anzugeben sowie ein Verfahren zu deren Herstellung. DOLLAR A Diese Aufgabe wird gelöst durch eine A-Säule eines Kraftfahrzeuges mit über der Länge veränderlichem Querschnitt, die aus mindestens zwei miteinander verbundenen Bauteilen besteht, wovon mindestens ein Bauteil aus höherfestem Stahl besteht, und wobei mindestens ein Bauteil aus höherfestem Stahl mittels Walzprofilieren in ein Profil geformt wurde.