Signal transmitting method for use in motor vehicle, involves generating impulse serial shaped transmitting signals of same length in transmitting/receiving units, such that transmitting impulse is not generated during blanking period
The method involves generating two impulse serial shaped transmitting signals (S1, S2) of same length in transmitting/receiving units (1, 2), such that a transmitting impulse is not generated during a blanking period. The transmitting signals are received as receiving signals. Two data signals (D1,...
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Format: | Patent |
Sprache: | eng ; ger |
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Zusammenfassung: | The method involves generating two impulse serial shaped transmitting signals (S1, S2) of same length in transmitting/receiving units (1, 2), such that a transmitting impulse is not generated during a blanking period. The transmitting signals are received as receiving signals. Two data signals (D1, D2) are determined by comparing the transmitted signals with the received signals. An independent claim is also included for usage of a method for transmitting a signal between transmitting/receiving units for protecting a motor vehicle against unauthorized use.
Das Verfahren dient zur Signalübertragung zwischen zwei Sende-/Empfangseinheiten (1, 2). In beiden Sende-/Empfangseinheiten (1, 2) wird ein impulsreihenförmiges erstes bzw. zweites Sendesignal (S1, S2) erzeugt, zur jeweils anderen Sende-/Empfangseinheit (2, 1) gesendet und von dieser als zweites bzw. erstes Empfangssignal (E2, E1) empfangen. Aus einem Vergleich des Sendesignals (S1, S2) mit dem in dieser Sende-/Empfangseinheit (1, 2) empfangenen Empfangssignal (E1, E2) wird ein erstes und zweites Datensignal (D1, D2) ermittelt, das Datenimpulse zu ersten bzw. zweiten Koinzidenzzeitpunkten aufweist, zu denen Sende- und Empfangsimpulse zusammentreffen. Bei der Erzeugung eines der beiden Sendesignale (S1, S2) werden während einer Austastdauer keine Sendeimpulse erzeugt. |
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