Instrumented tire used to determine vehicle wheel camber angle when cornering, employs distributed switch sensors associated with local circuitry in tire itself

The sensor (7) includes switch contacts (6) detecting tire-to-ground contact zones. From these, the camber angle (gamma ) between tire and road (2) is determined. The row of switch contacts extends over the entire tread width. Rows are distributed over the tire circumference. The contacts are locate...

Ausführliche Beschreibung

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Bibliographische Detailangaben
Hauptverfasser: BAYER, BERNWARD, DREILICH, LUDWIG
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
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Beschreibung
Zusammenfassung:The sensor (7) includes switch contacts (6) detecting tire-to-ground contact zones. From these, the camber angle (gamma ) between tire and road (2) is determined. The row of switch contacts extends over the entire tread width. Rows are distributed over the tire circumference. The contacts are located in or below the tread surface (10), on the carcass (4) or in the tire bracing plies. Further refinements include direct- or indirect electrical supply or local generation, radio links and optional local (i.e. in the tire) amplification and processing of signals from the sensors. Die Erfindung betrifft einen Fahrzeugluftreifen zur Bestimmung eines Schräglagenwinkels bei Motorrädern. DOLLAR A Um einen Luftreifen bereitzustellen, welcher den Schräglagenwinkel eines Fahrzeugluftreifens auf eine einfache Art bestimmt, wird vorgeschlagen, dass der Sensor (7) aus Schaltkontaktelementen (6) zur Messung der Reifen-Bodenkontaktzone besteht, wobei aus der Messung der Schräglagenwinkel (6) zwischen dem Luftreifen (9) und der Fahrbahn (2) ermittelt wird.