Commercial motor vehicle e.g. tractor of tractor-trailer, has air flow channels running out through air intake openings and guided through part of supporting structure, where channels end at air outlet openings in lower base

The vehicle has a supporting structure at which a front axle with front wheels, a rear axle, a lower base and a vehicle front with air inlet openings (21, 22) are attached. The openings are arranged in a vehicle longitudinal direction before the wheels. Air flow channels (31, 51) run out through the...

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Hauptverfasser: FRANK, THORSTEN, EYSSER, RONNY, GRIMM, ALEXANDER
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
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Beschreibung
Zusammenfassung:The vehicle has a supporting structure at which a front axle with front wheels, a rear axle, a lower base and a vehicle front with air inlet openings (21, 22) are attached. The openings are arranged in a vehicle longitudinal direction before the wheels. Air flow channels (31, 51) run out through the openings and are guided through a part of the structure. The channels end at air outlet openings (32, 52) provided in the lower base. Die Erfindung betrifft ein Kraftfahrzeug, insbesondere ein Nutzkraftfahrzeug, mit einer Tragstruktur (2), an der eine Vorderachse mit Vorderrädern (7, 8), mindestens eine Hinterachse, ein Unterboden und eine Fahrzeugfront (6) mit mindestens einer Lufteintrittsöffnung (21, 22) angebracht sind, von der Luftführungskanäle (23, 43) ausgehen, die durch einen Teil der Tragstruktur (2) hindurch geführt sind. DOLLAR A Um eine zuverlässige Absaugung von insbesondere bei Regen auftretendem Sprühnebel zu gewährleisten, enden die Luftführungskanäle (31, 51) in mindestens einer Luftaustrittsöffnung (32, 52), die im Unterboden vorgesehen ist.