Motor vehicle bodywork for handling impact has a frame with a longitudinal beam structure on both sides and vehicle doors with outer planking and an inner side
Between door outer planking (5) and a door inner side (6) there is an impact element (7) at the same height as a longitudinal beam structure (3). A vehicle door extends so far downwards that it runs out over a sillboard, which it partly covers. Die Erfindung betrifft ein Fahrzeug mit in den Fahrzeug...
Gespeichert in:
Hauptverfasser: | , , , |
---|---|
Format: | Patent |
Sprache: | eng ; ger |
Schlagworte: | |
Online-Zugang: | Volltext bestellen |
Tags: |
Tag hinzufügen
Keine Tags, Fügen Sie den ersten Tag hinzu!
|
Zusammenfassung: | Between door outer planking (5) and a door inner side (6) there is an impact element (7) at the same height as a longitudinal beam structure (3). A vehicle door extends so far downwards that it runs out over a sillboard, which it partly covers.
Die Erfindung betrifft ein Fahrzeug mit in den Fahrzeugtüren (4) angeordneten Prallelementen (7). Die Prallelemente (7) befinden sich auf der gleichen Höhe wie die Längsträgerstruktur (3), sodass eine unmittelbare Kraftübertragung bei einem Seitenaufprall auf das Fahrzeug (1) gestattet ist, wodurch eine in dem Fahrzeug (1) vorgesehene Auslösesensorik für seitliche Airbags in wesentlich kürzerer Zeit gezündet werden kann. |
---|