Motor vehicle seat has traction element connected to spool connected to back rest and can be wound onto and off from it, whereby spool is biased in rewinding direction and fixed against unwinding

The seat has a tiltable, hinged seat back (3), a longitudinal seat adjuster (4,5), a locking arrangement (12) for locking in a set position and a traction element (13) connected between the locking arrangement and another motor vehicle component so as to pull on the traction element and unlock the l...

Ausführliche Beschreibung

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1. Verfasser: ROEMER, BERND
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
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Beschreibung
Zusammenfassung:The seat has a tiltable, hinged seat back (3), a longitudinal seat adjuster (4,5), a locking arrangement (12) for locking in a set position and a traction element (13) connected between the locking arrangement and another motor vehicle component so as to pull on the traction element and unlock the locking arrangement when folding the seat back forwards. The traction element is connected to a spool connected to the back rest and can be wound onto and off from it, whereby the spool is biased in the rewinding direction and fixed against unwinding. Die vorliegende Erfindung betrifft einen Kraftfahrzeugsitz mit einer um eine sitzteilfeste Schwenkachse (6) neigungsverstell- und vorklappbaren Rückenlehne (3), einer Sitz-Längsverstellung (4, 5) und einem Arretiermittel (12), mit dem eine eingestellte Sitz-Längsposition verriegelbar ist, und mit einem Zugmittel (13), welches mit seinem einen Ende mit dem Arretiermittel (12) und mit seinem anderen Ende mit einem anderen Bauteil (16) des Kraftfahrzeugsitzes (1) derart verbunden ist, dass beim Vorklappen der Rückenlehne (3) Zug auf das Zugmittel (13) ausgeübt und das Arretiermittel (12) entriegelt wird. Aufgabe der Erfindung ist es, einen weiteren derartigen Kraftfahrzeugsitz zur Verfügung zu stellen. Gelöst wird diese Aufgabe dadurch, dass das Zugmittel (13) mit seinem anderen Ende mit einer lehnenfesten Spule (16) verbunden und auf diese auf- und abwickelbar ist, wobei die Spule (16) in Aufwickelrichtung vorgespannt und gegen Abwickeln festlegbar ist.