Individual wheel suspension for motor vehicle`s rear axle, has rod to move stabilizer without influencing trace angle, which is adjusted with deflection of wheels and does not depend on high trace angle change with alternate deflection
The suspension has a steering rod (8) arranged at wheels of a motor vehicle such that a stabilizer (7) is moved without influencing trace angle when parallel spring deflection of the wheels takes place. The angle is adjusted with the deflection, that does not depend on a desired high trace angle cha...
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Format: | Patent |
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Zusammenfassung: | The suspension has a steering rod (8) arranged at wheels of a motor vehicle such that a stabilizer (7) is moved without influencing trace angle when parallel spring deflection of the wheels takes place. The angle is adjusted with the deflection, that does not depend on a desired high trace angle change with an alternate spring deflection. The rod stretches backwards from and angularly below the stabilizer.
Eine Vierlenker-Einzelradaufhängung für eine Kraftfahrzeug-Hinterachse umfasst einen Radträger (3), einen Längslenker (4), über den der Radträger (3) in Fahrzeuglängsrichtung weich am Fahrzeugaufbau angelenkt ist, und zwei Querlenker (5, 6), die bei Betrachtung in der Horizontalebene trapezförmig an dem Radträger (3) angelenkt sind. Ein Querstabilisator (7), der sich in Fahrzeugquerrichtung erstreckt, ist über eine Koppelstange (8) an einem der vorgenannten Elemente (3, 4, 5, 6) angelenkt. Die Koppelstange (8) erstreckt sich von dem Querstabilisator (7) in Fahrzeuglängsrichtung nach hinten und schräg nach unten. So lässt sich zur Erzielung guter Geradeauslaufeigenschaften die Spurwinkeländerung bei paralleler Einfederung unabhängig von der gewünschten Spurwinkeländerung bei wechselseitiger Einfederung einstellt. Dadurch wird das Fahrverhalten verbessert. |
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