Light alloy extruded side sill for vehicle construction has reinforcing inserts at support points for the upright frames
A light alloy extrusion for a side sill support for vehicle construction has a multi chamber profile with one chamber (3) provided with an access aperture to fit a reinforcing insert (3) to brace the extrusion at the mounting points for the upright frames. The insert is either secured by adhesive or...
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Format: | Patent |
Sprache: | eng ; ger |
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Zusammenfassung: | A light alloy extrusion for a side sill support for vehicle construction has a multi chamber profile with one chamber (3) provided with an access aperture to fit a reinforcing insert (3) to brace the extrusion at the mounting points for the upright frames. The insert is either secured by adhesive or if riveted into position. The remainder of the extrusion has sufficient strength to support the body and to provide a crush zone for side impacts.
Die Erfindung betrift ein aus einer Aluminiumlegierung hergestelltes Schwellerstrangpressprofil (1) eines Kraftfahrzeugs. Erfindungsgemäß ist zu einer örtlichen Versteifung eines Schwellerlängsbereichs ein zusätzliches aus einer Aluminiumlegierung hergestelltes Versteifungsstrangpressprofil (3; 14) in das Schwellerstrangpressprofil (1) eingebracht, wobei beide Profile zumindest teilweise mit Wandbereichen aneinander liegen und dort mittels eines Rohbauklebers verbunden und/oder mittels Nieten und/oder mittels selbstfurchender Schrauben fixiert sind. Damit können in potentiellen Versteifungsbereichen, insbesondere an Anbindungsstellen einer A-Säule und/oder B-Säule gezielt Versteifungen durchgeführt werden, während andere weniger belastete und insbesondere weniger seitencrashrelevante Bereiche durch das Schwellerstrangpressprofil (1) mit im Vergleich zum Stand der Technik reduzierter Schwellerwandstärke gebildet werden. |
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