Control system for IC engine with continuous lambda control has programmed additional fuel added to injection pulses as actual engine speed exceeds threshold value to prevent undue swing about nominal idling value
A control system for an IC engine with continuous lambda control has the actual engine speed varying about a set nominal idling value in a cyclic manner. The improved control provides a additional amount of fuel added to the idling level as the engine speed crosses the threshold value. This provides...
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Format: | Patent |
Sprache: | eng ; ger |
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Zusammenfassung: | A control system for an IC engine with continuous lambda control has the actual engine speed varying about a set nominal idling value in a cyclic manner. The improved control provides a additional amount of fuel added to the idling level as the engine speed crosses the threshold value. This provides additional torque to prevent the speed from swinging too far below the threshold and with a smoother idling speed with smaller excursions from the nominal value.
Die Erfindung betrifft ein Verfahren zum Betreiben einer Brennkraftmaschine, insbesondere eines Ottomotors, mit kontinuierlicher Lambda-Regelung und einem Leerlaufregler, wobei von der Lambda-Regelung ein zusätzliches Rechtecksignal geringer Amplitude in Form einer Zwangsamplitude auf eine Solleinspritzmenge der Brennkraftmaschine aufaddiert wird. Hierbei wird bei aktivem Leerlaufregler eine Drehzahlabweichung der Motordrehzahl von einem vorbestimmten Sollwert für die Motordrehzahl bestimmt und bei Überschreiten eines vorbestimmten Schwellwertes durch die Drehzahlabweichung anstatt der Zwangsamplitude ein Signal für eine zusätzliche Einspritzmenge auf die Solleinspritzmenge aufaddiert, wobei nach einer vorbestimmten Zeitdauer wieder die Zwangsamplitude auf die Solleinspritzmenge der Brennkraftmaschine aufaddiert wird. |
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