Vehicle with rear axle damper fixing point has reinforcing strut parallel to rear wall of wheel well
The vehicle has a damper (12) for its rear axle. A reinforcing strut (5) runs parallel to the rear wall (3) of the wheel well (1). The reinforcing strut is connected to a longitudinal bearer (4). The superstructure-side end of the damper is located between the reinforcing rod and the rear wall of th...
Gespeichert in:
Hauptverfasser: | , , , |
---|---|
Format: | Patent |
Sprache: | eng ; ger |
Schlagworte: | |
Online-Zugang: | Volltext bestellen |
Tags: |
Tag hinzufügen
Keine Tags, Fügen Sie den ersten Tag hinzu!
|
Zusammenfassung: | The vehicle has a damper (12) for its rear axle. A reinforcing strut (5) runs parallel to the rear wall (3) of the wheel well (1). The reinforcing strut is connected to a longitudinal bearer (4). The superstructure-side end of the damper is located between the reinforcing rod and the rear wall of the wheel well, keeping the damper fixed to the vehicle.
Die Erfindung beruht auf dem Problem, die Anbindung eines Dämpfers (12) für eine Hinterachse zu verbessern. Es soll erreicht werden, dass sich die Lage der Befestigungsstellen für den Dämpfer (12) in Bezug zum Fahrzeugaufbau auch bei starken dynamischen Belastungen nicht verändert. Dazu wird vorgeschlagen, dass parallel zur Rückwand (3) eines Radgehäuses (1) eine Verstärkungsstrebe (5) verläuft, die eine Anbindung an einen Längsträger (4) aufweist. Zwischen der Verstärkungsstrebe (5) und der Rückwand (3) wird das aufbauseitige Ende des Dämpfers (12) gelagert. |
---|