Automotive fuel pump cooling system has pressure-dependent valve that regulates quantity of fuel returned through by-pass tube
An automotive fuel pump is cooled by the flow of fuel delivered via a fuel line (16) through a heat exchanger. Fuel from the pump (10) flows via a line (18, 26) to the motor, and is returned to the tank a by-pass tube (20). The quantity of fuel returned through the by-pass tube is regulated by a pre...
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Format: | Patent |
Sprache: | eng ; ger |
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Zusammenfassung: | An automotive fuel pump is cooled by the flow of fuel delivered via a fuel line (16) through a heat exchanger. Fuel from the pump (10) flows via a line (18, 26) to the motor, and is returned to the tank a by-pass tube (20). The quantity of fuel returned through the by-pass tube is regulated by a pressure-dependent valve (22) in proportion to the fuel flow through the pump. As the quantity of fuel demanded by the motor increases, the quantity of fuel returned through the by-pass decreases.
Eine Mediumfördervorrichtung, wie eine Kraftstofffördervorrichtung für Brennkraftmaschinen, weist eine durch das Fördermedium, d. h. den Kraftstoff, gekühlte Fördereinrichtung (10), wie eine Nassläuferpumpe, auf. Die Fördereinrichtung (10) ist mit einer Zuführleitung (16) verbunden, durch die Medium von einem Reservoir (12) zu der Fördereinrichtung (10) geleitet wird. Ferner ist die Fördereinrichtung (10) mit einer Abführleitung (18, 26) verbunden, durch die das Medium beispielsweise zu einer Brennkraftmaschine gefördert wird. Mit der Abführleitung (18, 26) ist eine Bypassleitung (20) zum Zurückführen von zur Kühlung der Fördereinrichtung (10) geförderten Medium verbunden. Erfindungsgemäß ist zum Verschließen der Bypassleitung in Abhängigkeit der Fördermenge der Fördereinrichtung (10) ein Bypassventil (22) in der Abführleitung (18, 26) vorgesehen. |
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