Braking assistance function improvement method adjusts relationship between accelerator pedal movement and delivered engine torque during emergency braking
The method has a given braking force provided automatically upon indication of an emergency braking situation by detection of maximum braking by the driver or a critical travel situation, with adjustment of the relationship between the movement of the accelerator pedal and the torque delivered by th...
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Format: | Patent |
Sprache: | eng ; ger |
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Zusammenfassung: | The method has a given braking force provided automatically upon indication of an emergency braking situation by detection of maximum braking by the driver or a critical travel situation, with adjustment of the relationship between the movement of the accelerator pedal and the torque delivered by the engine.
Bei einem Verfahren zur Verbesserung der Bremsassistentfunktion, bei der nach dem Erkennen eines Fahrerwunsches nach einer maximalen Verzögerung und/oder einer kritischen Fahrsituation, die auf eine Notbremssituation hinweisen, eine bestimmte Bremskraft automatisch einstellbar ist, für ein Fahrzeug mit einem wählbaren Zusammenhang zwischen Betätigungsweg des Fahrpedals oder Gaspedals und einem resultierenden Motormoment (Gaspedal-Motormoment-Kennlinie oder Gaspedal-Kennlinie), ist die Gaspedal-Motormoment-Kennlinie nach Maßgabe eines erkannten Hinweises auf eine Notbremssituation veränderbar. |
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