Self-adjusting vehicle clutch, to allow for wear, has a spring loaded pin which moves out under centrifugal force to engage teeth in the adjustment ring to block any action when rotating above a given speed level
The self-adjusting vehicle clutch, in the event of wear, has an adjustment system which is blocked by a barrier (8) if the rotary speed of the clutch unit (2) which carries the barrier exceeds a given level. In operation, a pin (9) moves outwards through a centrifugal force against a spring (11), to...
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Format: | Patent |
Sprache: | eng ; ger |
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Zusammenfassung: | The self-adjusting vehicle clutch, in the event of wear, has an adjustment system which is blocked by a barrier (8) if the rotary speed of the clutch unit (2) which carries the barrier exceeds a given level. In operation, a pin (9) moves outwards through a centrifugal force against a spring (11), to engage a toothed barrier (12) at the inner side of the adjustment ring (5).
Reibungskupplung, bei der eine "Sperreinrichtung" vorgesehen ist, die bei bestimmten "Betriebszuständen" der Kupplung die Nachstelleinrichtung sperrt. Die Nachstelleinrichtung wird bei Erreichen bzw. oberhalb einer kritischen Drehzahl gesperrt. Das heißt, eine Nachstellung der Kupplung ist nur unterhalb einer vorgegebenen Drehzahl möglich, die beispielsweise der untersten der Eigenfrequenz der Kupplung entspricht. |
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