Energy absorbing brake pedal has a coupling element between it and the brake activation member that is designed to adjust its resistance, in a crash situation, to that of the driver's weight, so that driver injury is minimized
Brake system (12) for a motor vehicle is activated using a brake pedal (30) coupled to an activation member (36) by a release mechanism (40). In a first condition the release mechanism couples brake pedal and activation member so that force applied to the brake lever by the driver is transmitted via...
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Format: | Patent |
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Zusammenfassung: | Brake system (12) for a motor vehicle is activated using a brake pedal (30) coupled to an activation member (36) by a release mechanism (40). In a first condition the release mechanism couples brake pedal and activation member so that force applied to the brake lever by the driver is transmitted via the activation member to the brakes, i.e. normal operation. In a second state the release mechanism releases the brake pedal from the activation member. It then opposes movement of the brake pedal. The brake system activation device (10) also comprises sensors (14, 16) that sense driver or vehicle conditions and deliver a corresponding output signal. A controller (20) receives this first output signal and correspondingly controls the release mechanism to adjust its resistance against movement of the brake pedal relative to the activation member.
Eine Vorrichtung (10) zum Betätigen eines Bremssystems eines Fahrzeugs (12) weist ein Bremspedal (30) und ein Betätigungsglied (36) auf, das bewegbar ist, um das Bremssystem zu betätigen. Der Freigabemechanismus (40) ist zwischen dem Bremspedal (30) und dem Betätigungsglied verbunden. Der Freigabemechanismus (40) hat einen ersten Zustand, der das Betätigungsglied (36) für eine Bewegung mit dem Bremspedal (30) verbindet. Der Freigabemechanismus (40) hat einen zweiten Zustand, der das Bremspedal (30) für eine Bewegung relativ zum Betätigungsglied (36) unter der vom Fahrzeuginsassen auf das Bremspedal ausgeübten Belastung freigibt. Der Freigabemechanismus (40) widersteht im zweiten Zustand einer Bewegung des Bremspedals (30) relativ zum Betätigungsglied (36). Die Vorrichtung (10) weist des weiteren mindestens einen Sensor (14, 16) auf, der funktioniert, um einen Fahrzeugzustand oder einen Insassenzustand abzufühlen und ein erstes Ausgangssignal zu liefern. Eine Steuerung (20) empfängt das erste Ausgangssignal und steuert ansprechend darauf den Freigabemechanismus (40), um den Widerstand des Freigabemechanismus gegen eine Bewegung des Bremspedals (30) relativ zum Betätigungsglied (36) zu steuern. |
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