Method for regulating the pressure in a vehicle tyre sets pressure balance between maximum inner pressure of compression chamber and inner tyre pressure by adjusting stroke of work piston

As the inside pressure in the tyre increases so the compression ratio in the compression chamber (46) during a stroke of the work piston (38) is reduced so that on reaching the ideal pressure in the tyre a pressure balance is set between the maximum inner pressure of the compression chamber and the...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Bibliographische Detailangaben
1. Verfasser: GRADE, JOCHEN
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
Schlagworte:
Online-Zugang:Volltext bestellen
Tags: Tag hinzufügen
Keine Tags, Fügen Sie den ersten Tag hinzu!
Beschreibung
Zusammenfassung:As the inside pressure in the tyre increases so the compression ratio in the compression chamber (46) during a stroke of the work piston (38) is reduced so that on reaching the ideal pressure in the tyre a pressure balance is set between the maximum inner pressure of the compression chamber and the inner pressure of the tyre. Independent claim describes pump system for setting a certain pressure in the tyre with a pump device (12) where the stroke of the work piston reduces as the internal tyre pressure increases. Further independent claim describes tyre tube with valve opening and tappet. Das Verfahren dient zur Regulierung des Druckes in einem Fahrzeugreifen. Eine durch den verringerten Reifenhalbmesser im Bereich der Aufstandsfläche betätigte Pumpvorrichtung (12) fördert hierbei Druckluft in das Reifeninnere, solange der Nenndruck nicht erreicht ist. Zur Vermeidung zusätzlicher Überdruckventile oder einer separaten Druckerfassung wird vorgeschlagen, mit zunehmendem Reifeninnendruck das Verdichtungsverhältnis in einer Kompressionskammer (46) der Pumpvorrichtung (12) während eines Hubes des Arbeitskolbens (38) zu verringern, bis sich ein Druckgleichgewicht zwischen dem Spritzdruck in der Kompressionskammer und dem Innendruck des Reifens einstellt.