Arrangement for controlling proportional electromagnet, especially for motor vehicle automatic gearbox clutch actuation, holds armature in rest position while magnetic coil is carrying no current
The arrangement detects movement of an armature (9) of the proportional electromagnet. A definite transition of the armature from the holding position to the control region takes place. The arrangement has a mechanism that holds the armature in a rest position as long as the coil (13) of the proport...
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Format: | Patent |
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Zusammenfassung: | The arrangement detects movement of an armature (9) of the proportional electromagnet. A definite transition of the armature from the holding position to the control region takes place. The arrangement has a mechanism that holds the armature in a rest position as long as the coil (13) of the proportional electromagnet is carrying no current. AN Independent claim is also included for the following: a method of controlling a proportional magnet, especially for clutch actuation in automatic motor vehicle gearbox.
Die bedarfsorientierte Ölversorgung in einem Getriebe wird durch ein System von Steuer- und Regeleinheiten realisiert. Im besonderen ist hier eine kombinierte Steuer- und Regeleinheit genannt, welche elektronisch angesteuert wird und den Druck mechanisch regelt. Steuergröße ist ein Spulenstrom, der mit dem Druck proportional ansteigt. Von Nachteil ist, dass im Falle eines Systemausfalles, es fließt also kein Spulenstrom, auch der Druck minimal ist. In vorliegender Erfindung hingegen wird ein Maximaldruck in der Hydraulik auch ohne Strom bereitgestellt. Dies garantiert bei einem Systemausfall die Betriebsmöglichkeit von Schaltelementen, welche nur mit hohem Druck geschalten werden können. DOLLAR A Realisiert wird dies durch eine kombinierte Steuer- und Regeleinheit. Steuereinheit ist ein Magnetsystem, welches die Regeleinheit, einen Ventilschieber (14), bewegt. Weiterhin ist ein Federsystem vorgesehen, welches den Ventilschieber (14) stromlos in seiner Ruhelage hält. |
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