Radar system, for use in motor vehicle, is operated by setting transmission frequency to frequency deviating by constant frequency difference when interference is detected
Interference to the radar system is detected based on evaluation of received signals in a measuring cycle (MZ1). The interference signals have a frequency corresponding to a frequency (fS1) of the transmitter frequency (Fs), at least in the measuring sequence of the subsequent measuring cycle (MZ2)....
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Format: | Patent |
Sprache: | eng ; ger |
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Zusammenfassung: | Interference to the radar system is detected based on evaluation of received signals in a measuring cycle (MZ1). The interference signals have a frequency corresponding to a frequency (fS1) of the transmitter frequency (Fs), at least in the measuring sequence of the subsequent measuring cycle (MZ2). A frequency value (FS2) for the transmission frequency is set that deviates by a constant frequency difference (Delta f) from the frequency the frequency (fS1) of the previous measurement cycle.
Es soll auf einfache Weise und mit geringen Kosten ein störungsfreier Betrieb des Radarsystems ermöglicht werden, bei dem in einem Meßzyklus mit einer Vielzahl von Meßvorgängen die Entfernung zu sich im Beobachtungsbereich befindlichen Zielobjekten bestimmt wird. DOLLAR A Hierbei werden in den Meßvorgängen jeweils in einem Sendebereich pulsförmige Sendesignale mit einer einen bestimmten Frequenzwert aufweisenden Sendefrequenz emittiert und in einem Empfangsbetrieb Reflexionssignale als Empfangssignale detektiert. Bei einer anhand der ausgewerteten Empfangssignale eines Meßzyklus erkannten Störung des Radarsystems durch Störsignale mit einer einem Frequenzwert der Sendefrequenz entsprechenden Störfrequenz wird zumindest in den Meßvorgängen des darauffolgenden Meßzyklus für die Sendefrequenz ein um eine konstante Frequenzdifferenz vom Frequenzwert des vorausgehenden Meßzyklus abweichender geänderter Frequenzwert vorgegeben. DOLLAR A Verfahren zum Betrieb eines Abstandswarnsystems für Kraftfahrzeuge. |
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