Procedure for coordination of exhaust relevant measures with direct fuel injected internal combustion engine entails determining by use of measuring, evaluating and control equipment the state of NOx storage catalyser
The procedure for coordination of exhaust relevant measures with a direct fuel injected internal combustion engine(10) with a NOx catalyser(18) in the exhaust train entails determining by the use of measuring, evaluating and control equipment the state of the NOx storage catalyser and depending upon...
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Format: | Patent |
Sprache: | eng ; ger |
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Zusammenfassung: | The procedure for coordination of exhaust relevant measures with a direct fuel injected internal combustion engine(10) with a NOx catalyser(18) in the exhaust train entails determining by the use of measuring, evaluating and control equipment the state of the NOx storage catalyser and depending upon that state initiating a NOx regeneration, de-sulphuring, high temperature de-sulphuring, a stoichiometric homogenous operation, or an error indication. An Independent claim is included for a system for coordination of exhaust gas relevant measures which has measuring, evaluating and control equipment to determine the state of the NOx catalyser.
Die Erfindung betrifft ein Verfahren und eine Vorrichtung zur Koordination von abgasrelevanten Maßnahmen bei einer direkteinspritzenden Verbrennungskraftmaschine, in deren Abgasstrang zumindest ein NO¶x¶-Speicherkatalysator angeordnet ist und bei dem mit Hilfe einer Mess-, Auswerte- und Steuereinrichtung ein Katalysatorzustand ermittelt wird und in Abhängigkeit vom Katalysatorzustand DOLLAR A - eine NO¶x¶-Regeneration oder DOLLAR A - eine Entschwefelung oder DOLLAR A - eine Hochtemperatur-Entschwefelung oder DOLLAR A - ein stöchiometrischer Homogenbetrieb oder DOLLAR A - eine Fehleranzeige DOLLAR A als abgasrelevante Maßnahme eingeleitet wird, wobei eine Auswahl der Maßnahmen vom Erfolg der vorhergehenden Maßnahmen abhängt. |
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