Horizontal force bearing to couple bridge supporting frameworks, especially for railway bridge; has longitudinal flexible steel constructions connected at height of centroidal axis of frameworks

The bearing (1) connects one-part bridge supporting framework (3) with their counter supports (6) and to connect adjacent bridge supporting frameworks together and to a substructure. The end cross-sections of the supporting frameworks are connected to the counter supports at the height of their cent...

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1. Verfasser: GERHARDS, KARL
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
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Beschreibung
Zusammenfassung:The bearing (1) connects one-part bridge supporting framework (3) with their counter supports (6) and to connect adjacent bridge supporting frameworks together and to a substructure. The end cross-sections of the supporting frameworks are connected to the counter supports at the height of their centroidal axis (6) by longitudinal flexible steel constructions. Horizontal, longitudinal forces between the bridge supporting framework and the counter supports are transmitted elastically through the flexible steel constructions. The height and direction of the stress or the speed of stress variations from the flexible steel constructions only guide very small longitudinal spring resistances with the take up of the temperature-dependent dilatation of the bridge. The strain of larger loading speeds, e.g. a braking train, or changes in direction of strain guide very large longitudinal spring resistances, which are distinctively larger than for the small speed conducting dilatation movements of the bridge. An Independent claim is included for a horizontal force bearing system. Durch den Reibungsverbund zwischen Schienen (2) und Brückentragwerken (3) sind die Schienen (2) Tragelemente des Brückensystems. Der Verbund erzeugt in den Schienen (2) sicherheitsrelevante Beanspruchungen, die durch aufwendige Steifigkeitsanforderungen an die Unterbauten (4) nur teilweise verringert werden können. Der Einsatz der Erfindung entlastet die Schienen (2) wirksamer und vermeidet die Notwendigkeit der Erfüllung aufwendiger Steifigkeitsanforderungen an die Unterbauten (4) der Brücken. DOLLAR A Die Brückenenden werden in Höhe der Schwerlinie (6) querkraftfest und längskraftelastisch miteinander verbunden. Die Kraftverformungseigenschaften der Horizontalkraftlager (1) werden so gestaltet, dass die Schienenlängskräfte aus temperaturbedingten Zwängungen und Lastabtragung optimal entlastet werden. DOLLAR A Durch Anwendung der Erfindung werden längere Brücken wirtschaftlicher. Die Beanspruchungsbedingungen für die durchlaufenden Schienen (2) haben keinen Einfluss mehr auf die Bemessung und Gestaltung der Unterbauten (4) der Brückentragwerke (3).