Anlage zur Bearbeitung von Werkstücken

The invention relates to an installation in which workpieces are conveyed on a conveyor belt (10) to different stations by means of a workpiece carrier. Working means for machining the workpiece shall be operational at these stations. To this end, the conveyor belt (10) comprises stoppers, which ser...

Ausführliche Beschreibung

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Bibliographische Detailangaben
Hauptverfasser: LUTHE, DETLEF, NIEMANN, HEINZ-GEORG
Format: Patent
Sprache:ger
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Beschreibung
Zusammenfassung:The invention relates to an installation in which workpieces are conveyed on a conveyor belt (10) to different stations by means of a workpiece carrier. Working means for machining the workpiece shall be operational at these stations. To this end, the conveyor belt (10) comprises stoppers, which serve to stop the transported workpiece carriers for a defined period of time at the station for as long as the operation of the working means is required. Fixing means are also provided, which ensure an orientation of the workpiece with regard to the working means at each station. In order to create a universal installation that can be easily adapted to the respective conditions, the conveyor belt (10) is provided so that it is continuous, and the stations (10.1 to 10.10) are to be defined by standard frames (20), which are freely positioned underneath the conveyor belt. These standard frames (20) each comprise, in the top area, the fixing means and, on the side, coupling means (31) for counter-coupling means of a working frame. The working frame is combined with the working means, which are specific to the respective station (10.1 to 10.10), to form an independent machining unit. After coupling the working frame to the standard frame (20), the working means of the machining unit are located above the continuous conveyor belt. Die Erfindung richtet sich auf eine Anlage, bei welcher auf einer Förderbahn Werkstücke über einen Werkstückträger zu verschiedenen Stationen befördert werden. An diesen Stationen sollen Arbeitsmittel zur Bearbeitung des Werkstücks wirksam werden. Um dies zu erreichen, besitzt die Förderbahn Stopper, welche die transportierten Werkstückträger für eine bestimmte Zeit an der Station ruhigstellen, solange es die Wirksamkeit der Arbeitsmittel erfordert. Außerdem sind Fixiermittel vorgesehen, die eine Orientierung des Werkstücks bezüglich der Arbeitsmittel an jeder Station sicherstellen. Um eine universelle, den jeweiligen Verhältnissen leicht anpassbare Anlage zu erstellen, wird vorgeschlagen, die Förderbahn durchgehend auszubilden und die Stationen durch Standardgestelle zu bestimmen, welche unterhalb der Förderbahn frei positioniert sind. Diese Standardgestelle besitzen jeweils die Fixiermittel im Kopfbereich und seitlich Kupplungsmittel für Gegenkupplungsmittel eines Arbeitsgestells. Das Arbeitsgestell ist mit dem für die jeweilige Station spezifischen Arbeitsmittel zu einer eigenständigen Bearbeitungseinheit zusammengefasst. Nach dem Kuppeln