Automobile motor hood cover has a stiffening structure, bonded to the frame and/or bow by adhesive layers as nominal fracture points, to dampen impact forces on a collision and reduce the head injury criterion for pedestrians

The hood cover, for the motor compartment of an automobile, has an A-shaped stiffening structure (2) with nominal fracture points formed by an adhesive layer (5) at the mounting points to the frame (1) and/or the bow or the adhesive bonding points at a part of it. The adhesive layer forming the nomi...

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Hauptverfasser: CORDES, JUERGEN, BLAESE, MARTIN
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
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Beschreibung
Zusammenfassung:The hood cover, for the motor compartment of an automobile, has an A-shaped stiffening structure (2) with nominal fracture points formed by an adhesive layer (5) at the mounting points to the frame (1) and/or the bow or the adhesive bonding points at a part of it. The adhesive layer forming the nominal fracture points is parallel to or across the upper sheet (3) of the hood, and the adhesive bondings at the bow are aligned longitudinally or laterally. Die Erfindung betrifft eine aufpralldämpfende Motorhaube für ein Fahrzeug, mit einem Oberblech und einer mit diesem verbundenen, aus einem ein- oder mehrteiligen Innenblech oder aus mehreren solcher Innenbleche gebildeten Unterstruktur, die einen Rahmen und eine innerhalb desselben aus Spriegeln gebildete Versteifungstruktur aufweist, wobei wenigstens der Rahmen mit dem Oberblech verbunden ist. Sie löst die Aufgabe, eine derartige Motorhaube so zu gestalten, daß bei dieser Verletzungen von Aufprallbeteiligten weniger schwer ausfallen und das Kopfverletzungskriterium HIC deutlich verringert ist. Dazu ist die Versteifungsstruktur (2) durch Sollbruchstellen (Klebeschicht 5, 8) bildende Verbindungsstellen mit dem Rahmen (1) verbunden und/oder die Spriegel oder ein Teil derselben weisen derartige Sollbruchstellen (Klebeschicht 11, 15) auf.