Door seal and holder for container lorry door panels has elongated holder part along edge of door panel and with socket for engaging with replacement sealing element after removing existing worn sealing lip part
The holder comprises an elongated holder part (24) for fixing on an edge of a door panel (14) to extend along same. The holder part has a socket for engaging with a replacement sealing element. At least one elongated flexible sealing lip part (20, 22) formed in one piece with the holder part extends...
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Format: | Patent |
Sprache: | eng ; ger |
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Zusammenfassung: | The holder comprises an elongated holder part (24) for fixing on an edge of a door panel (14) to extend along same. The holder part has a socket for engaging with a replacement sealing element. At least one elongated flexible sealing lip part (20, 22) formed in one piece with the holder part extends with same along a surface of the holder part so that the sealing lip part can be removed from the holder part to allow the replacement sealing element to be used in place of the sealing lip part. An Independent claim is also provided for a method for replacing flexible sealing lip parts by cutting off the sealing lip parts away from the holder part and fixing the replacement sealing element by inserting a section of same into a slit (52,54) in the holder part.
Eine Türkantendichtungs- und Halterungsvorrichtung, insbesondere für Flügeltüren von Lastwagen und ähnlichen Frachtcontainern, umfaßt langgestreckte kanalförmige Halterungsteile (14a-14c), die für eine Montage an den Kanten der Türflügel (14, 16) angepaßt sind und im allgemeinen kanalförmige Elemente aufweisen, die zur Befestigung an den Flügelkanten geeignet sind. Ein oder mehrere langgestreckte Dichtlippenteile sind in einem Stück mit dem Halterungsteil verbunden ausgeführt und können weggeschnitten werden, um einen Zutritt zu einem oder mehreren Schlitzen freizugeben, die in dem Halterungsteil für die Aufnahme von Flanschen von Dichtlippenelementen in den Halterungsteilen vorgesehen sind, ohne diese von der Flügelkante im Falle einer Beschädigung an den ursprünglichen Dichtlippen zu entfernen. Die in einem Stück ausgeführten Dichtlippenteile und Halterungsteile werden bevorzugt gemeinsam aus Polyvinylchlorid extrudiert, wobei die Lippenteile flexibler und mit geringerer Härte als das Halterungsteil ausgeführt werden. |
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