Vegetable oil engine unit has engine, diesel tank, vegetable oil tank, small heated thermal cylinder between vegetable oil tank and engine, control unit, pumps and bypass arrangement

The system has an engine, a diesel tank and a vegetable oil tank. A thermal cylinder between the vegetable oil tank and the engine is significantly smaller than the vegetable oil tank, which has an electric heater controlled by a computer to heat the oil to a defined temperature. A magnetic valve an...

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1. Verfasser: FINGER, RALPH
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
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Beschreibung
Zusammenfassung:The system has an engine, a diesel tank and a vegetable oil tank. A thermal cylinder between the vegetable oil tank and the engine is significantly smaller than the vegetable oil tank, which has an electric heater controlled by a computer to heat the oil to a defined temperature. A magnetic valve and temperature sensor are arranged between the thermal cylinder and engine. A bypass line with a pump leads back to the thermal cylinder. The system has an engine, a diesel tank and a vegetable oil tank. A thermal cylinder (7) between the vegetable oil tank (5) and the engine (4) has a significantly smaller volume than the vegetable oil tank. A pump (9) is connected between the vegetable oil tank and thermal cylinder, which has an electric heater controlled by a computer (18) to heat the oil to a defined temperature detected by a first temperature sensor (19). A magnetic valve (10) and second temperature sensor (11) are arranged between the thermal cylinder and engine. A bypass line (13) branching from near the magnetic valve and second temperature sensor with a second pump (14) leads back to the thermal cylinder. Bei der Pflanzenöl-Motoranlage ist in der Leitung zwischen dem Pflanzenöltank und dem Motor ein Thermozylinder angeordnet, der ein erheblich kleineres Fassungsvermögen hat als der Pflanzenöltank. Der Thermozylinder ist mit einer elektrischen Heizeinrichtung versehen, die von einem Computer gesteuert wird und das Pflanzenöl in dem Thermozylinder auf eine vorbestimmte Temperatur erwärmt. Eine Pumpe fördert das Pflanzenöl von dem Pflanzenöltank in den Thermozylinder, aus dem der Motor das Pflanzenöl ansaugt, wenn dieses im Bereich eines Magnetventils vor dem Motor die vorbestimmte Temperatur erreicht hat. Die Viskosität des Pflanzenöls wird auf diese Weise genauestens angepaßt, so daß das Pflanzenöl in modernen elektronisch gesteuerten, direkt einspritzenden Dieselmotoren verwendbar ist.