Detecting pressure losses in vehicle tires involves detecting straight line travel or non-dynamic travel situation from unaltered wheel speed signals as raw data or wheel sensor signals

The method involves evaluating the rotation speed signals or data for vehicle wheels produced by sensors (35). Detection of travel in a straight line or a non-dynamic travel situation involves detecting unaltered wheel speed signals (18) in the form of raw data or signals (36) from the wheel sensors...

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1. Verfasser: GRIESER, MARTIN
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
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Beschreibung
Zusammenfassung:The method involves evaluating the rotation speed signals or data for vehicle wheels produced by sensors (35). Detection of travel in a straight line or a non-dynamic travel situation involves detecting unaltered wheel speed signals (18) in the form of raw data or signals (36) from the wheel sensors. Wheel signals provided by an anti-lock braking system (21) or vehicle dynamics regulation system (22) are not used for pressure loss detection (6). Independent claims are also included for the following: an arrangement for controlling braking force and/or driving dynamics and for detecting tire pressure loss and the use of the method or device in automobiles or commercial vehicles with two or more axles. Beschrieben ist ein Verfahren zur Erkennung eines Druckverlusts von Kraftfahrzeugreifen während der Fahrt (1, 6), durch Auswertung von mittels Sensoren (35) bestimmten Umlaufgeschwindigkeitssignalen oder -daten (36) der Räder, worin eine Erkennung einer Geradeausfahrt (4) oder einer nicht dynamischen Fahrsituation an Hand von unveränderten Radgeschwindigkeitssignalen (18) erfolgt, wobei die unveränderten Radsignale Rohdaten bzw. -signale von den Radsensoren (35) sind. DOLLAR A Weiterhin ist eine Vorrichtung zur Steuerung der Bremskraft und/oder der Fahrdynamik und zur Erkennung eines Druckverlusts von Kraftfahrzeugreifen beschrieben, bei der ein Mikrorechner, der mit Raddrehzahlsensoren und gegebenenfalls zusätzlichen Fahrdynamiksensoren verbunden ist, das vorstehend beschriebene Verfahren und ein an sich bekanntes Verfahren zur Regelung der Bremskraft und/oder Fahrdynamik abarbeitet. DOLLAR A Schließlich wird auch die Verwendung des Verfahrens und der Vorrichtung in Personenkraftwagen oder Nutzfahrzeugen beschrieben.