Automobile interior cladding front or rear windscreen has zone with total internal reflection effect between transparent surface layer and underlying absorber layer

The interior cladding has a transparent surface layer (2) with a roughened structure at its upper boundary surface (7), with parts of the boundary surface angled relative to the automobile front or rear windscreen, an absorber layer (5) below the boundary layer and a zone with a total internal refle...

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Hauptverfasser: HAERING, JOCHEN, SCHERBER, WERNER
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
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creator HAERING, JOCHEN
SCHERBER, WERNER
description The interior cladding has a transparent surface layer (2) with a roughened structure at its upper boundary surface (7), with parts of the boundary surface angled relative to the automobile front or rear windscreen, an absorber layer (5) below the boundary layer and a zone with a total internal reflection effect between the surface layer and the absorber layer. The interior cladding has means (7,8,9) for providing an impression of natural brightness for the occupants of the passenger space. Die Erfindung betrifft eine Fahrzeuginnenraumverkleidung mit verringerter Blendwirkung an der Windschutzscheibe oder Heckscheibe. Sie umfasst die folgenden Merkmale: DOLLAR A - eine transparente Oberflächenschicht (2), deren obere Grenzfläche (7) eine nichtglatte Struktur aufweist, wobei Teilbereiche der Grenzfläche (1) zur Windschutzscheibe oder Heckscheibe hin geneigt sind; DOLLAR A - eine unterhalb der Oberflächenschicht (2) angeordnete matte Absorberschicht (5); DOLLAR A - eine zwischen Oberflächenschicht (2) und Absorberschicht (5) vorhandene Zone mit totalreflektierender Wirkung für unter flachen Winkeln auftreffenden, von außen in den Fahrzeuginnenraum einfallenden Lichtstrahlen; DOLLAR A - Mittel (7, 8, 9) zur Zerstreuung des Lichts, so dass sich für den Fahrzeuginsassen ein natürlicher Helligkeitseindruck ergibt.
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The interior cladding has means (7,8,9) for providing an impression of natural brightness for the occupants of the passenger space. Die Erfindung betrifft eine Fahrzeuginnenraumverkleidung mit verringerter Blendwirkung an der Windschutzscheibe oder Heckscheibe. Sie umfasst die folgenden Merkmale: DOLLAR A - eine transparente Oberflächenschicht (2), deren obere Grenzfläche (7) eine nichtglatte Struktur aufweist, wobei Teilbereiche der Grenzfläche (1) zur Windschutzscheibe oder Heckscheibe hin geneigt sind; DOLLAR A - eine unterhalb der Oberflächenschicht (2) angeordnete matte Absorberschicht (5); DOLLAR A - eine zwischen Oberflächenschicht (2) und Absorberschicht (5) vorhandene Zone mit totalreflektierender Wirkung für unter flachen Winkeln auftreffenden, von außen in den Fahrzeuginnenraum einfallenden Lichtstrahlen; DOLLAR A - Mittel (7, 8, 9) zur Zerstreuung des Lichts, so dass sich für den Fahrzeuginsassen ein natürlicher Helligkeitseindruck ergibt.</description><edition>7</edition><language>eng ; ger</language><subject>ARRANGEMENT OR MOUNTING OF PLURAL DIVERSE PRIME-MOVERS INVEHICLES ; ARRANGEMENT OR MOUNTING OF PROPULSION UNITS OR OFTRANSMISSIONS IN VEHICLES ; ARRANGEMENTS IN CONNECTION WITH COOLING, AIR INTAKE, GASEXHAUST OR FUEL SUPPLY OF PROPULSION UNITS, IN VEHICLES ; AUXILIARY DRIVES FOR VEHICLES ; INSTRUMENTATION OR DASHBOARDS FOR VEHICLES ; PERFORMING OPERATIONS ; REMOVABLE EXTERNAL PROTECTIVE COVERINGS SPECIALLY ADAPTED FORVEHICLES ; TRANSPORTING ; VEHICLES IN GENERAL ; VEHICLES, VEHICLE FITTINGS, OR VEHICLE PARTS, NOT OTHERWISEPROVIDED FOR ; WINDOWS, WINDSCREENS, NON-FIXED ROOFS, DOORS, OR SIMILARDEVICES FOR VEHICLES</subject><creationdate>2001</creationdate><oa>free_for_read</oa><woscitedreferencessubscribed>false</woscitedreferencessubscribed></display><links><openurl>$$Topenurl_article</openurl><openurlfulltext>$$Topenurlfull_article</openurlfulltext><thumbnail>$$Tsyndetics_thumb_exl</thumbnail><linktohtml>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&amp;date=20011213&amp;DB=EPODOC&amp;CC=DE&amp;NR=10046982C1$$EHTML$$P50$$Gepo$$Hfree_for_read</linktohtml><link.rule.ids>230,308,780,885,25564,76547</link.rule.ids><linktorsrc>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&amp;date=20011213&amp;DB=EPODOC&amp;CC=DE&amp;NR=10046982C1$$EView_record_in_European_Patent_Office$$FView_record_in_$$GEuropean_Patent_Office$$Hfree_for_read</linktorsrc></links><search><creatorcontrib>HAERING, JOCHEN</creatorcontrib><creatorcontrib>SCHERBER, WERNER</creatorcontrib><title>Automobile interior cladding front or rear windscreen has zone with total internal reflection effect between transparent surface layer and underlying absorber layer</title><description>The interior cladding has a transparent surface layer (2) with a roughened structure at its upper boundary surface (7), with parts of the boundary surface angled relative to the automobile front or rear windscreen, an absorber layer (5) below the boundary layer and a zone with a total internal reflection effect between the surface layer and the absorber layer. 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