Road vehicle steering system with steer-by-wire function has actuator providing steering reaction force and mechanical servo-assisted back-up system

The steering system has a mechanical torque transfer train (2a,2b), between a steering wheel (3) and a steering drive (12), provided with a switched coupling (5) having 2 rotary coupling parts and an actuator (8) which provides a steering reaction force when the coupling is disengaged in the directi...

Ausführliche Beschreibung

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Bibliographische Detailangaben
Hauptverfasser: HARTER, WERNER, CAO, CHI-THUAN, DOMINKE, PETER, LEIMBACH, KLAUS-DIETER, HAUSMANN, MATTHIAS, HAFERMALZ, JENS-UWE, SCHUELE, JUERGEN, PFEIFFER, WOLFGANG, KNOEDLER, HELMUT, LOHNER, HERBERT
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
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Beschreibung
Zusammenfassung:The steering system has a mechanical torque transfer train (2a,2b), between a steering wheel (3) and a steering drive (12), provided with a switched coupling (5) having 2 rotary coupling parts and an actuator (8) which provides a steering reaction force when the coupling is disengaged in the direction of the neutral position of the steering wheel. At least one of the rotary coupling parts is used for transmitting the force of an electric motor (7,8) to the torque transfer train. Lenksystem für schwenkbare Fahrzeugräder, bei dem in einem mechanischen Drehmoment-Übertragungsstrang (2a, 2b), der sich zwischen einer Lenkhandhabe (3) und einem Lenkgetriebe (12) befindet, eine Schaltkupplung (5) mit zwei drehbaren Kupplungsteilen angeordnet ist. Bei geöffneter Schaltkupplung vermittelt ein Aktuator (8) an der Lenkhandhabe das Lenkgefühl dadurch, dass vom Aktuator ein Drehmoment in Richtung auf die Neutralstellung der Lenkhandhabe aufgebracht wird. DOLLAR A Zur konstruktiven Vereinfachung ist wenigstens ein Kupplungsteil (21, 23) zugleich zur Übertragung von Antriebskräften von einem Elektromotor (7, 8) auf einen Teil des Drehmoment-Übertragungsstranges vorgesehen.