Friction clutch for motor vehicles has input part and two pressure application pats, with second part coupled to input part and first element to act as trigger for clutch operation

The device consists of a rotating input part (12), a first rotating pressure application element (18), moveable axially and relative to the input part, and a second pressure application element (20) connected non-turnable to the first one. A clutch plate arrangement (26) is moved into friction engag...

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1. Verfasser: DAU, ANDREAS
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
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Beschreibung
Zusammenfassung:The device consists of a rotating input part (12), a first rotating pressure application element (18), moveable axially and relative to the input part, and a second pressure application element (20) connected non-turnable to the first one. A clutch plate arrangement (26) is moved into friction engagement with the first element for torque transmission, and into friction engagement with the second element. Input part and both elements are coupled to each other to cause this engagement. Die Erfindung betrifft eine Kupplungseinrichtung, insbesondere Reibungskupplung für ein Kraftfahrzeug, umfassend: ein sich um eine Drehachse (A) drehendes oder drehbares Eingangsteil (12), wenigstens ein erstes Anpresselement (18), welches zu dem Eingangsteil (12) axial bewegbar und relativ zu diesem um die Drehachse (A) verdrehbar angeordnet ist, wenigstens ein zweites Anpresselement (20), welches mit dem ersten Anpresselement (18) im Wesentlichen drehfest verbunden ist, und eine Kupplungsscheibenanordnung (26), welche mit dem ersten Anpresselement (18) zur Drehmomentübertragung in Reibeingriff bringbar ist und welche mit dem zweiten Anpresselement (20) in Reibeingriff bringbar ist, wobei das Eingangsteil (12; 112; 212; 312; 412), das erste Anpresselement (18) und das zweite Anpresselement (20) derart miteinander gekoppelt sind, dass ein In-Reibeingriff-Bringen des zweiten Anpresselements (20) mit der Kupplungsscheibenanordnung (26) ein In-Reibeingriff-Bringen des ersten Anpresselements (18) mit der Kupplungsscheibenanordnung (26) induziert.