Torque converter for motor vehicle engine starter has pump wheel, turbine wheel and torque converter lock up clutch

The torque converter for a motor vehicle internal combustion engine starter has a pump wheel (4), a turbine wheel (5) and stator (6), and a torque converter lock up clutch. The output ends of the converter lock up clutch and converter are corrected for rotation. A vibration damper has a torsional da...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Bibliographische Detailangaben
Hauptverfasser: BRENNER, FRANZ, HANKE, WOLFGANG
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
Schlagworte:
Online-Zugang:Volltext bestellen
Tags: Tag hinzufügen
Keine Tags, Fügen Sie den ersten Tag hinzu!
Beschreibung
Zusammenfassung:The torque converter for a motor vehicle internal combustion engine starter has a pump wheel (4), a turbine wheel (5) and stator (6), and a torque converter lock up clutch. The output ends of the converter lock up clutch and converter are corrected for rotation. A vibration damper has a torsional damper with hydraulic damping. The drive sides of the transmission coupling and converter can be at least indirectly rotationally connected. Die Erfindung betrifft eine Anfahreinheit (1) für den Einsatz in Antriebssystemen, insbesondere von Fahrzeugen, mit einem hydrodynamischen Drehzahl-/Drehmomentenwandler, umfassend wenigstens ein Pumpenrad und ein Turbinenrad und ein Leitrad und mit einer Überbrückungskupplung. Die Erfindung ist dadurch gekennzeichnet, daß die Abtriebsseiten von Überbrückungskupplung und Drehzahl-/Drehmomentenwandler miteinander drehfest verbunden sind und eine Einrichtung zur Dämpfung von Schwingungen, umfassend wenigstens einen Torsionsschwingungsdämpfer mit hydraulischer Dämpfung, vorgesehen ist.