Car front cover cladding is stiffened at the cladding opening from below by a sheet metal or plastics stiffening element bonded to cladding
At its opening (20) the cover cladding (6) is stiffened underneath by a stiffening element (26) disconnected from the support frame (4) so the element bears on the underside of the cladding and is fixed to this (6). The stiffener is bonded to the cladding by thermosetting adhesive. The stiffener is...
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Format: | Patent |
Sprache: | eng ; ger |
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Zusammenfassung: | At its opening (20) the cover cladding (6) is stiffened underneath by a stiffening element (26) disconnected from the support frame (4) so the element bears on the underside of the cladding and is fixed to this (6). The stiffener is bonded to the cladding by thermosetting adhesive. The stiffener is fitted with fixers to fix a noise-absorbing mat to the front cover (2) and extends lengthways right across the opening (20). The stiffener is ready for bonding into place and is supported thus until adhesive sets.
Die Erfindung betrifft eine Frontklappe (2) für ein Kraftfahrzeug, insbesondere für einen Personenkraftwagen, mit einem rahmenförmigen Träger (4), der mindestens eine nahe oder in der Mitte der Frontklappe angeordnete große Öffnung (20) umschließt, sowie einer die Oberseite des Trägerrahmens (4) und die Öffnung (20) überdeckenden nachgiebigen Verkleidung (6) aus Metallblech. Um sowohl die Anforderungen im Hinblick auf die Beulsteifigkeit als auch im Hinblick auf den Fußgängerschutz zu erfüllen, wird erfindungsgemäß vorgeschlagen, die Verkleidung (6) im Bereich der Öffnung (20) auf ihrer Unterseite durch mindestens ein vom Trägerrahmen (4) abgekoppeltes Versteifungselement (26) zu versteifen. |
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