Fuel injection control system for internal combustion engine has data of injection changed, before transition from first into second state, so emissions are approximated to those in second state
The procedure is for the control of the fuel injection in an internal combustion engine. It enables discrimination at least between a first state and a second state. Directly before the transition from the first state into the second state, the data of the injection are changed so that the emissions...
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Format: | Patent |
Sprache: | eng ; ger |
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Zusammenfassung: | The procedure is for the control of the fuel injection in an internal combustion engine. It enables discrimination at least between a first state and a second state. Directly before the transition from the first state into the second state, the data of the injection are changed so that the emissions, especially the noise development, are gradually approximated to the emissions in the second state. In the first state, at least one first part injection and second part injection take place and in the second state, no first part injection takes place. The emissions are continually increased. The amount and/or frequency of the first part injection is/are changed.
Es werden ein Verfahren und eine Vorrichtung zur Steuerung der Kraftstoffeinspritzung in eine Brennkraftmaschine beschrieben. Es wird wenigstens zwischen einem ersten Zustand und einem zweiten Zustand unterschieden. Unmittelbar vor dem Übergang von dem ersten Zustand in den zweiten Zustand werden die Daten der Einspritzung derart verändert, daß die Emissionen, insbesondere die Geräuscheentwicklung, allmählich an die Emissionen im zweiten angenähert werden. |
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