Chassis for motor vehicles with absorber masses has spring damper element with two variable volumes of different size separated by throttle valves, and each with parallel spring element

The vehicle has wheel suspensions supported via spring damper elements (20), and absorber masses (12) born via spring damper systems (13) near the wheels (7). The elastic and/or damper element (20) has two gas volumes (24,25) separated by one or more throttle elements (26). At least one volume is va...

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1. Verfasser: RUTZ, RUEDIGER
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
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Beschreibung
Zusammenfassung:The vehicle has wheel suspensions supported via spring damper elements (20), and absorber masses (12) born via spring damper systems (13) near the wheels (7). The elastic and/or damper element (20) has two gas volumes (24,25) separated by one or more throttle elements (26). At least one volume is variable, and if both are variable, each has a separate spring element switched parallel with a first pneumatic damper. The throttle element is a throttle valve or a slide valve. One of the gas volumes is larger than the other one. Die Erfindung betrifft ein Fahrwerk für Fahrzeuge mit luftbereiften Rädern, mit die Radaufhängungen einzeln gegen den Fahrzeugaufbau abstützenden Feder-Dämpferelementen und mit im Bereich der einzelnen Räder mittels eigenständiger Feder-Dämpfersystemen gelagerten Tilgermassen. DOLLAR A Das federnde und/oder dämpfende Element umfasst zwei durch mindestens ein Drosselelement getrennte gasgefüllte Volumina, von denen mindestens eines veränderlich ist und im Falle von zwei veränderlichen Volumina dem Element ein separates Federelement parallelgeschaltet ist. DOLLAR A Mit der vorliegenden Erfindung wird ein Fahrwerk entwickelt, das die Vorteile der pneumatischen Feder- und/oder Dämpferelemente mit denen eines in Radnähe angeordneten Tilgers zur Verbesserung des Fahrkomforts kombiniert.