Pneumatic annular actuator for vehicle clutch systems encloses drive train and defines sealed chamber with movable wall and fixed wall and with gas source for moving bearing member and clutch ring

An annular pneumatically operated setting member encloses the drive train and is attached to the non-rotating housing (12) at the connecting spot where the drive train is divided into adjoining drive train parts. The setting member has opposing ring-shaped walls defining a ring-shaped extending/retr...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Bibliographische Detailangaben
Hauptverfasser: BIGLEY, JON A, BAKER, EVAN R, PUGLIESE, SCOTT J, DUNLAP, THOMAS F, CLOHESSY, KIP E, GIACOMINI, THOMAS W, SCRIVNER, O. LANCE, EWER, FRED L
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
Schlagworte:
Online-Zugang:Volltext bestellen
Tags: Tag hinzufügen
Keine Tags, Fügen Sie den ersten Tag hinzu!
Beschreibung
Zusammenfassung:An annular pneumatically operated setting member encloses the drive train and is attached to the non-rotating housing (12) at the connecting spot where the drive train is divided into adjoining drive train parts. The setting member has opposing ring-shaped walls defining a ring-shaped extending/retracting gas chamber (22), with one of these walls movable and the other fixed on the housing. The extension and retraction moves the movable wall and a bearing member connected to the movable wall is in rotating bearing contact with the clutch ring in order to move the ring axially in and out of engagement with the other drive rod part. A gas source is connected to the air chamber for introducing and removing gas to selectively move the bearing member and clutch ring. Ein ringförmiges Stellglied zum axialen Bewegen eines Gliedes zum Kuppeln und Abkuppeln eines Antriebsglieds mit/von einem Abtriebsglied eines Fahrzeugtriebstrangs. Das Stellglied umgibt das Antriebsglied und das Abtriebsglied. Das Stellglied hat ein Gehäuse, an das eine Membran montiert ist. Eine Feder spannt die Membran zur Bewegung in einer axialen Richtung vor, und das Abziehen von Luft zwingt die Membran, sich in der entgegengesetzten Axialrichtung zu bewegen. Eine an die Membran gekuppelte Schaltgabel bewegt einen Kupplungsring in der einen Axialrichtung, so daß er nur an eines, das Antriebsglied bzw. das Abtriebsglied, gekuppelt ist und mit beiden, dem Antriebsglied und dem Abtriebsglied, gekuppelt ist, wenn er in der entgegengesetzten Richtung bewegt wird. Das Stellglied definiert eine abgedichtete Kammer, die absolut nichtrotierbar ist, wobei eine relative Bewegung zwischen der Schaltgabel und dem Kupplungsring auftritt.