Procedure and device for determination of the position of a valve and determination of the speed of an actuator for the valve for use in an automobile automatic braking system
Procedure has the following steps: determination of an closing (offset) signal from a nominal brake pressure, determination of a closing impulse from comparison of the actual value of the nominal brake pressure with a past value for the nominal pressure, determination of a position signal from a com...
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Hauptverfasser: | , |
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Format: | Patent |
Sprache: | eng ; ger |
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Zusammenfassung: | Procedure has the following steps: determination of an closing (offset) signal from a nominal brake pressure, determination of a closing impulse from comparison of the actual value of the nominal brake pressure with a past value for the nominal pressure, determination of a position signal from a comparison of nominal and actual brake pressure, determination of a damping signal and determination of a position value from the other values. An Independent claim is made for a device for controlling a vehicle brake system.
Die Erfindung betrifft ein Verfahren und eine Einrichtung zum Ermitteln einer Stellgröße eines Ventils in einer Fahrzeugbremsanlage aus einem Soll-Bremsdruck, Ist-Bremsdruck und einer die Bewegungsgeschwindigkeit des Ventils wiedergebenden Größe sowie ein Verfahren und eine Einrichtung zum Ermitteln dieser die Bewegungsgeschwindigkeit eines Aktuators dieses Ventils wiedergebenden Größe. DOLLAR A Um aus der Ansteuerung eines Motor-Pumpen-Aggregates resultierende Druckimpulse in einer Fahrzeugbremsanlage zu vermeiden, wird die Ventilstößelbewegung eines Magnetventils (10) gedämpft, indem eine die Öffnungsgeschwindigkeit des Ventilstößels wiedergebende Größe in einer Einrichtung (32) bestimmt und als Regelgröße bei der Regelung verwendet wird. |
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