Eddy current heater, for motor vehicles, has clutch in drive system which is disengaged above speed or temperature limit

A disc (20) of electrically conducting material runs between the poles of electromagnets (22). The disc runs in vehicle cooling fluid so that heat, produced by eddy currents generated in the disc, is transferred to the fluid and then with the aid of a heat exchanger used to heat the car interior. Be...

Ausführliche Beschreibung

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Bibliographische Detailangaben
Hauptverfasser: ARNEMANN, MICHAEL, HESSE, ULLRICH, DITTMAR, JENS, BREITLING, WOLFRAM, MALL, GERNOT, DAMSON, DANIEL, BRENNER, VEIT-MICHAEL, HOHL, REINER, BORGES, STEPHAN, KAPPENSTEIN, ULRICH
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
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Beschreibung
Zusammenfassung:A disc (20) of electrically conducting material runs between the poles of electromagnets (22). The disc runs in vehicle cooling fluid so that heat, produced by eddy currents generated in the disc, is transferred to the fluid and then with the aid of a heat exchanger used to heat the car interior. Between the disc and its drive (28) a clutch (12) is positioned which is disengaged above speed or temperature limit. A disc (20) of electrically conducting material runs between the poles of electromagnets (22). The disc runs in vehicle cooling fluid so that heat, produced by eddy currents generated in the disc, is transferred to the fluid and then with the aid of a heat exchanger used to heat the car interior. Between the disc and its drive (28) a clutch (12) is positioned which is disengaged above speed or temperature limit. Die Erfindung geht aus von einem Wirbelstromzuheizer (10) mit mindestens einem elektrisch leitenden, drehbaren Teil (20) aus, das von einem Antrieb (26) in einem Magnetfeld mindestens eines benachbarten Magneten (22, 70, 72) relativ zu diesem bewegt und in dem ein Wirbelstrom induziert wird, wobei das Teil (20) in einem mit einem Kühlmedium mindestens teilweise gefüllten Gehäuse (18) läuft, die entstehende Wärme abgeführt und einer zu beheizenden Einheit zugeführt wird. DOLLAR A Es wird vorgeschlagen, dass zwischen dem Antrieb (26) und dem angetriebenen Teil (20) eine Kupplung (12, 58, 68) angeordnet ist, die oberhalb einer Grenzdrehzahl und/oder einer Grenztemperatur geöffnet ist.