Binary burner, especially for supplementary or parking heater in motor vehicle, uses venturi tube or nozzle to nebulise liquid fuel

The mixing device for nebulising the liquid fuel has a nozzle formed by a venturi tube (11) or a venturi nozzle, including an entrance section (13) which is tapered in the combustion air flow direction, and a diffusor section (14) which diverges in this flow direction. The larger diameter end of the...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Bibliographische Detailangaben
1. Verfasser: HUBBAUER, CHRISTIAN
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
Schlagworte:
Online-Zugang:Volltext bestellen
Tags: Tag hinzufügen
Keine Tags, Fügen Sie den ersten Tag hinzu!
Beschreibung
Zusammenfassung:The mixing device for nebulising the liquid fuel has a nozzle formed by a venturi tube (11) or a venturi nozzle, including an entrance section (13) which is tapered in the combustion air flow direction, and a diffusor section (14) which diverges in this flow direction. The larger diameter end of the diffusor section communicates with the combustion chamber. Liquid fuel is added to an underpressure zone in the transition region between the entrance and diffusor sections. An Independent claim is also included for a venturi nozzle used to nebulise liquid fuel for a burner, which is divided in the axial direction into a fuel/combustion air output section and a fuel/combustion air inlet section, these two sections being thermally insulated from each other. Zweistoff-Brenner, insbesondere für eine Fahrzeugzusatz- bzw. -standheizung, zur Verbrennung von flüssigem Brennstoff in Anwesenheit von Brennluft, mit einer Brennkammer (10), der eine Düse zum Zerstäuben des flüssigen Brennstoffs vorgeschaltet ist. Erfindungsgemäß ist vorgesehen, daß die Düse ein mit dem im Durchmesser größeren Ende seines Diffusorteils (12) in die Brennkammer (10) mündendes Venturirohr (11) umfaßt, in dessen Unterdruckgebiet bezüglich des Druckniveaus am stromabwärts liegenden Ende des Diffusorteils (12) der flüssige Brennstoff zugegeben wird und durch dessen Einlaufteil (13) die Brennluft gefördert wird.