High efficiency tubular, electrically assisted power steering system has rotation-translation converter for axially coupling assisting force to push rod with threaded part in fixed rotatable nut
The arrangement has a push rod (2) for connection to a track rod (15) and for coupling to the steering shaft via a gearbox. An electric motor (20) coaxial to the push rod axis has a rotation-translation converter (30) for coupling an assisting force to the push rod in the axial direction. The conver...
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Format: | Patent |
Sprache: | eng ; ger |
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Zusammenfassung: | The arrangement has a push rod (2) for connection to a track rod (15) and for coupling to the steering shaft via a gearbox. An electric motor (20) coaxial to the push rod axis has a rotation-translation converter (30) for coupling an assisting force to the push rod in the axial direction. The converter has a threaded part (4) in the axial direction accommodated by a fixed, rotatable nut (7) that is coupled to the rotor (11) of the electric motor.
Die Erfindung betrifft eine Lenkhilfe für Kraftfahrzeuge mit einer koaxial zur Schubstangenachse 1 angeordneten Antriebseinheit, welche aus einer Kombination eines rohrförmigen Elektromotors 20 mit einem Rollengewindetrieb 30 besteht, welches besonders große Stellkräfte und gutes, spielfreies Lenkverhalten bei kompakter und wirtschaftlicher Bauweise ermöglicht. Dies wird dadurch erzielt, dass der koaxial angeordnete Rotor 11 des elektrisch kommutierten Motors 20 über eine koaxial zur Schubstangenachse 1 angeordnete Hohlwelle 6 mit einer drehbar gelagerten Rollengewindetriebmutter 5 gekoppelt ist, welche auf ein Gewindespindelstück 4 einwirkt und damit beim Drehen auf die Schub- bzw. Zahnstange 2 in axialer Richtung eine Krafteinwirkung ermöglicht abhängig vom Drehmoment, welches der Lenker an der Lenkwelle aufwendet. |
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