Cam drive with rotating driven part esp. for printing machines has drive part with even closed contour, and driven part with cam rollers, held in bearing points in frame

The cam drive has a frame with a drive part (1) and a driven part (2), held in bearing points (Ao,Bo) in the frame. The drive part has even closed cam contours (K), which engage with cam rollers (R) of the driven part. Two of the cam contours are working cam contours (AK1,2), and two are bracing cam...

Ausführliche Beschreibung

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Bibliographische Detailangaben
Hauptverfasser: HEFFTLER, VICTOR, WEISBACH, GUENTER
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
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Beschreibung
Zusammenfassung:The cam drive has a frame with a drive part (1) and a driven part (2), held in bearing points (Ao,Bo) in the frame. The drive part has even closed cam contours (K), which engage with cam rollers (R) of the driven part. Two of the cam contours are working cam contours (AK1,2), and two are bracing cam contours (VK3,4). Each working cam contour has two working cam sections, and each bracing cam contour has two bracing cam sections. The cam rollers moving on the bracing cam contours have a more elastic bearing than the rollers moving on the working cam contours. Within their projection on the plane defined by the driven part, the bearing points are located on the cam paths defined by the contact points between cam contours and cam rollers, during rotation of the drive part. Die Erfindung betrifft ein Kurvengetriebe mit einem periodisch umlaufenden Abtriebsglied, dessen Antriebsglied mit als Innenkurven ausgebildeten Kurvenkonturen versehen ist, auf denen Kurvenrollen des Abtriebsgliedes ablaufen. DOLLAR A Aufgabe der Erfindung ist es, ein derartiges Getriebe so zu verändern, dass es zur Realisierung beliebiger Bewegungsaufgaben mit ggf. unwuchtigen Abtriebsgliedern einsetzbar ist und immer ein Übertragungswinkel realisiert wird, der maschinenbautechnisch nutzbar ist. DOLLAR A Erfindungsgemäß wird die Aufgabe dadurch gelöst, dass zwei Arbeitskurvenkonturen und zwei Verspannkurvenkonturen vorgesehen sind, wobei jede Arbeitskurvenkontur zwei Arbeitskurvenabschnitte und jede Verspannkurvenkontur zwei Verspannkurvenabschnitte abweist und jeweils einem Arbeitskurvenabschnitt ein Verspannkurvenabschnitt zugeordnet ist.